Trend_logoKlanten van Trend reclame & advies adviseer ik bij hun ‘eerste stappen in de wereld van social media’. Reclamebureau Trend is zelf niet gespecialiseerd in social media en schakelt mij in op het moment dat social media ter spraken komt bij een klant. Ik geef (inhouse) workshops waarbij ik mensen kennis laat maken met social media  en adviseer hen over hoe zij social media in kunnen zetten voor hun organisatie. Ook ondersteun ik hen bij het inrichten van social media kanalen en adviseer ik (gevraagd en ongevraagd) tijdens het gebruik van social media.

Tijdens de workshops gaat het niet alleen over hoe de diverse kanalen zoals Twitter, Facebook en LinkedIn nu precies werken. Ik vind het belangrijk om mensen mee te geven wat de essentie van social media nu precies is. Dat het om de dialoog gaat, welke mogelijkheden het biedt, wat social media zowel binnen als buiten de organisatie te weeg kan brengen etc.

Soms begeleid ik klanten van Trend ook bij het doen van onderzoek. Denk aan een klanttevredenheidonderzoek of lezersonderzoek. Daarbij komt mijn ervaring als afstudeerbegeleider aan de Hogeschool Rotterdam goed van pas.