Soms is het lastig om de juiste persoon op de juiste plek te vinden. Dan is het een uitkomst om tijdelijk een ervaren marketingcommunicatie adviseur in te schakelen. Bijna een jaar heb ik het marketingteam van Kogros mogen helpen. Kogros is specialist in keramisch tegeldesign.

Marketingcommunicatie duizendpoot

In dit geval was het handig dat ik een behoorlijke generalist ben met ervaring op allerlei vlakken. Een kleine greep uit de werkzaamheden die ik bij Kogros gedaan heb:

  • Doorontwikkeling B2B platform: een half jaar voor ik startte had Kogros een online platform gelanceerd speciaal voor haar retail klanten. Zoals bij elk (nieuw) platform moet je dit blijven doorontwikkelen en optimaliseren.
  • Content management: op bovengenoemd platform deelt Kogros waardevolle content om haar retailers continue up-to-date te houden over alles wat er speelt in de wereld van keramische tegels. De content die ik voor het platform ontwikkelde deelden we uiteraard ook op sociale media en in de nieuwsbrief.
  • Ontwikkeling merkenwebsites: voor een aantal tegelmerken, waar Kogros exclusiviteit voor heeft, hebben we aparte websites ontwikkeld. Hiermee werd het mogelijk dat de consument én de verkoopmedewerker in een winkel, via een QR code, direct alle informatie over het product kan vinden.
  • Tone of voice: de tone of voice bij Kogros kon wel een opfrisser gebruiken. Het was nogal formeel en paste niet bij het merk dat Kogros wil zijn. Daar ben ik mee aan de slag gegaan. De nieuwe tone of voice heb ik doorgevoerd in de teksten op alle websites, in alle communicatie richting klanten, maar ook in vacatureteksten. Tijdens een aantal workshops heb ik de medewerkers meegenomen in de aangepaste tone of voice. Uiteraard is deze ook opgenomen in het brand book dat het marketing team in dezelfde periode ontwikkelde.

 

Heeft jouw organisatie ook (tijdelijk) hulp nodig? Neem gerust contact met me op!