Je bedrijf bestaat 25 jaar en je hebt een nieuwe huisstijl op de plank liggen, maar die rebranding uitrollen…… dat is nog niet zo makkelijk. De dagelijkse business en vooral de klant gaat immers altijd voor. En daar kwam ik in beeld.

Projectmanager rebranding

Als projectmanager en communicatieadviseur bij sportmarketingbureau House of Sports ben ik de kar gaan trekken om de nieuwe huisstijl op de rit te krijgen. Trekken, en een beetje duwen, was het zeker, want tja, die klant bleef voorgaan.

Luid applaus

Langzaam ontpopte de rebranding inclusief totaal nieuwe websites. Continue toetsten we of alles wat we ontwikkelde paste bij het aangescherpte merk. Begin april was het zo ver en werd de rebranding, in De Kleine Komedie, gepresenteerd aan meer dan 100 nieuwsgierige collega’s. Een dag later gingen we ‘extern’ live; nieuwe websites live, socials om, relaties informeren, de vlag hijsen (letterlijk). We zongen er nog net geen volkslied bij, maar de prestatie werd zeker met gejuich ontvangen.

Als sportliefhebber was het een feestje om in het hart van de sport te werken met veel enthousiaste collega’s om me heen. En jeetje wat brand dat vuur lekker bij House of Sports!