FagronDe ontwikkeling van een nieuwe website kost vaak meer tijd dan verwacht. Ook bij Fagron was dit het geval. Begin 2014 belde farmaceut Fagron mij met de vraag of ik hen kon helpen bij de uitrol van landen websites en de implementatie van functionaliteiten. Wat begon als opdracht voor 1 maand, mondde uit in een jarenlange samenwerking als interim adviseur en projectmanager online.

(On)mogelijkheden vertalen

Ik vormde de schakel tussen de developers, collega’s in landen wereldwijd en het hoofdkantoor in Nederland. De opdracht begon met de uitrol van 14 landen websites + een corporate site. Het was een uitdaging om de wensen van de lokale kantoren in de vaste structuur voor een landen website te passen. Niet iedereen is even ver op online gebied en je hebt natuurlijk te maken met culturele verschillen.

We werkten continue aan (technische) updates van het Drupal platform en het optimaliseren van functionaliteiten, zowel front-end als back-end.

Investor Relations Website

Ook was ik betrokken bij de investor relations website. 1 Januari 2015 veranderde Arseus (het beursgenoteerde moederbedrijf van Fagron) haar naam in Fagron NV. In 1,5 maand hebben we een nieuwe website ontwikkeld gericht op aandeelhouders, analisten, investeerders en journalisten. Belangrijk binnen deze website is de real-time koersinformatie en publicatie van persberichten vanuit Nasdaq tools. Eind 2017 hebben we een restyling van de site doorgevoerd zodat deze weer een eigentijdse look kreeg.

Fagron 2